Voor de lijstjesmakers

Banner

Zoals ik volgens mij al wel eens eerder verteld heb, ben ik een echte lijstjes maker. Het begon volgens mij na het lezen van de Lena Lijstje boeken van Francine Oomen. Toen ik ongeveer een jaar geleden het boek Listography bij de Urban Outfitters zag liggen, wilde ik deze eigenlijk meteen kopen maar ik had het toch niet gedaan. Inmiddels heb ik er drie. Ben je benieuwd? Lees dan verder!

01

Zoals ik al zei, heb ik er inmiddels al drie verzameld. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen weet wat dit nou eigenlijk voor boeken zijn dus ik zal het even uitleggen. Simpel en kort gezegd zijn het invullijstjes in boek vorm. Je hebt verschillende categorieën en je kan dus de boeken kopen die jij graag wilt invullen.

02

03

Dit was het boek wat ik bij Urban Outfitters zag liggen. Maar die ik toch niet gekocht had. Ik was vorige zomer met een vriendin in Londen waar we ook een Urban Outfitters bezochten. Ik had van te voren gezegd: ‘Als ik dat boek weer zie, koop ik heb gewoon.’ En ja hoor, daar lag die. Nu moest ik hem natuurlijk wel kopen. Deze heet Listography: Your Life In Lists. Hier staan allerlei soorten lijstjes in. Bijvoorbeeld een lijstje met dingen die mensen niet van je weten of een lijstje met de beste dagen van je leven. Daarnaast zijn alle Listography boeken super mooi vormgegeven met naast elk lijstje een tekeningetje. De boeken zijn trouwens in het Engels dus ik schrijf de lijstjes dan ook in het Engels.

04

05

Een paar maanden na het bezoekje aan Londen ging ik met diezelfde vriendin een dagje shoppen in Amsterdam waar ik mijn tweede Listography boek kocht wederom bij de Urban Outfitters. Namelijk My Future Listography: All I Hope To Do In Lists. Zoals de titel al zegt, is dit een boek met lijstjes voor de toekomst. Bijvoorbeeld een lijstje met dingen die doet als je somber bent of een lijstje met dingen die je zou doen als je heel veel geld hebt. Ik vind dit echt een boek die je laat nadenken over de toekomst. Daarnaast kan je het ook zien als een hele grote bucketlist.

06

07

Voor mijn laatste verjaardag kreeg ik van een vriendin een cadeaubon van bol.com. Waar ik mijn derde, en voorlopig laatste, Listography boek kocht. Dit is Music Listography: Your Life In (Play)lists. Ik houd echt ontzettend van muziek. Ik heb ook altijd mijn iPod Classic bij waar voor 160gb aan muziek op kan zodat ik altijd de muziek bij heb waar ik op dat moment zin in heb. Dusja, deze kon niet ontbreken. Hier staan lijstjes in over je favoriete videoclips of stomste bands. Maar ook muziek die je op je bruiloft of begrafenis wil horen. Daarnaast ook een lijstje met momenten in de muziek geschiedenis die je nooit zal vergeten of een lijstje met mogelijke bandnamen voor de band die je ooit gaat oprichten. Super leuk!

Naast deze drie boeken zijn er ook nog andere boeken. Zo heb je ook een Literary Listography  voor de boeklovers, een Travel Listography voor de reizigers onder ons, een Parenthood Listography voor ouders, een Film Listography die ik eigenlijk ook nog wel zou willen hebben, een Friends Listography, een Love Listography, een My Listography speciaal voor kinderen en als klap op de vuurpijl: Food Listography die vanaf juli te koop zal zijn!

(Het zweet stond even op mijn voorhoofd. Was ik bijna klaar met typen van dit artikel toen ik perongeluk op ‘terug’ drukte in mijn browser zonder dit artikel te hebben opgeslagen als concept. Hij stond dan ook niet in concepten dus drukte ik maar weer op ‘toevoegen’. Toen kwam er in beeld te staan: ‘Er is een niet opgeslagen bericht gevonden in de browser. Herstellen?’ Of iets in die richting dan. Gelukkig! Ik hoefde niet opnieuw te beginnen. Wat hebben we hier van geleerd Lara? Juist ja, áltijd opslaan als concept!)

Wil jij ook eens zo’n boek kopen? De meeste zijn te koop op bol.com. Klik hier voor het overzicht. Voor een overzicht van alle Listography boeken, klik hier.

Houd jij van het maken van lijstjes?

3 gedachtes over “Voor de lijstjesmakers

  1. Creativelifedreams 7 mei 2015 / 21:39

    Leuk! Ik wil ze echt ook, vooral die over boeken, spijtig dat ik van mijn moeder niet online mag kopen, en dan vooral niet op bol.com

    Like

  2. Irma 9 mei 2015 / 09:58

    Oh hé, wat onwijs leuk. Ik hou echt van lijstjes haha. Ennnn leuk idee voor een cadeautje -ik ga ‘m onthouden!

    Like

Laat je horen