The Social Media Tag

Banner

Ik zag deze tag vandaag voorbij komen op VersusA. En omdat ik toch wel veel social media gebruik, leek het me leuk om deze tag ook in te vullen. Dus als je meer wilt weten over mijn social media gedrag, kun je verder klikken!

Welke social media kanalen gebruik je?
Pfoe, dat zijn er echt veel. Oké, hier komen ze: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Tumblr, Bloglovin, Youtube, Whatsapp, Snapchat, 9GAG (is dat social media?) en volgens mij nog wel wat meer, maar die gebruik ik dan niet meer of ben ik vergeten. Ik gebruik ze trouwens niet allemaal even veel of vaak. Zo tweette ik er eerst op los maar nu veeeeeel minder, al check ik het wel nog en aantal keer per dag. Op snapchat stuur ik zelf ook niet vaak foto’s maar ik krijg er wel een aantal per dag dus dan gebruik ik de app toch.

Wat zijn je favoriete social media kanalen?
Moeilijk. Eigenlijk gebruik ik ze, die ik hier boven genoemd heb, allemaal. Al zijn Facebook, Instagram en Bloglovin toch wel de gene die ik het meeste gebruik.

Wat is je minst favoriete social media kanaal?
Dan denk ik toch LinkedIn. Het is zo saai en serieus. Ja oké, dat moet ook wel want hij is bedoelt voor zakelijke contacten maar dan nog, het mag best wat leuker.

Welke gebruik je eigenlijk te weinig?
Daar hoef ik niet lang over na te denken. Dat is duidelijk Pinterest. Ik vind het echt heel leuk, maar om een of andere rede vergeet ik steeds dat ik die heb. Laatst had ik de app weer eens gedownload en er stond op mijn profiel nog dat ik 18 was. Terwijl ik toch al ruim een half jaar 20 ben. Dus kun je na gaan hoe lang ik Pinterest al niet meer gebruikt had. Al moet ik zeggen dat ik hem nu toch wel een aantal keer in de week gebruik.

Wat vind je irritant op social media?
Als mensen gaan klagen over onzinnige dingen. Je mag best klagen, dat doe ik ook wel eens, maar ik hoef echt niet elke dag van de week te weten wat jou tegen zit. Zo ken ik iemand die echt serieus elke dag post hoe kut het leven wel niet is. Ja, ga er dan iets van maken. Als je op je luie reet blijft zitten, zal het leven altijd kut blijven. Volgens mij is het wel duidelijk dat dit mijn irritatiefactortje is.

Hoe vaak per dag zit je op social media?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt geen idee heb. Ik ben er veel te vinden. Dus ik denk toch wel drie tot vier uur per dag. Maar dat komt vooral door de Youtube filmpjes die ik kijk. Dat neemt natuurlijk al heel wat tijd in beslag als je langere filmpjes kijkt.

Meldingen aan of uit?
Ik zet eigenlijk altijd meteen de meldingen van een app uit als ik deze geïnstalleerd heb. Ja oké, die van Whatsapp, Facebook, Instagram en Twitter staan aan. Maar als een groepsgesprek op Whatsapp uit de hand loopt, of als het weer nergens over gaat, mute ik dat gesprek altijd. En zo staan op Facebook alleen reacties, vriendschapsverzoeken of eventuitnodigingen aan. De rest zie ik wel als ik de app open.

Emoji’s, wel of niet?
Ik gebruik over het algemeen vaak: :p, ;) of iets dergelijks. Maar dat is meer omdat ik soms nogal sarcastisch uit de hoek kan komen en dat komt op de telefoon dan altijd zo serieus over dat mensen soms niet door hebben dat het sarcastisch is. Dus dan zijn emoji’s wel handig. Maar sommige mensen gebruiken deze echt te vaak. Ik heb trouwens ook geen emoji-keyboard. Dat vind ik echt overdreven. Sorry als ik hier iemand mee kwets. ;)

Hashtags, wel of niet?
Ik gebruikte ze eerst altijd maar ik heb laatst al mijn social media kanalen afgeschermd dus dan heeft het gebruiken van hashtags toch geen zin. Overtollig gebruik is trouwens niet tof. Moet je opeens op Instagram tien keer scrollen omdat iemand honderduizend hashtags heeft gebruikt. Just don’t.

Welk social media kanaal denk je dat als eerste verdwijnt?
Ik denk dat Twitter dan als eerste is. Je merkt nu al dat mensen het steeds minder gebruiken.

Nou dat was het dan. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en hem ook invullen!

Ben jij een social media addict?

2 thoughts on “The Social Media Tag

    • laraax3 21 april 2015 / 10:20

      Thanks, hij is gisteren ook pas voor het eerst geplaatst op versusa, die hem ook bedacht hebben. ;)

      Like

Laat je horen

