My Life: Amsterdam

Banner

Afgelopen zaterdag was ik vrij en omdat ik zin had om te shoppen, besloot in Amsterdam te gaan shoppen. Omdat ik alleen shoppen net zo fijn vind als met iemand anders, ben ik lekker alleen gegaan. Mijn wekkertje stond om zeven uur en om tien uur was ik in Amsterdam. Benieuwd wat ik gedaan en gekocht heb? Klik dan verder!

Zoals ik al zei stond mijn wekkertje om zeven uur. Om acht uur ging ik met de auto naar een bushalte een dorpje verderop (in het dorp waar ik woon, rijdt in het weekend de bus niet), waar ik om kwart over acht de bus had. Eenmaal op Breda Centraal, kocht ik lekker een broodje zalm die ik in het zonnetje op at (gelukkig had ik mijn zonnebril bij!).

Station1 Station2

Iets voor negen had ik de Intercity Direct naar Amsterdam. De Intercity Direct is echt ideaal voor mij. Dan is de reis maar een uur en tien minuten terwijl die anders echt ruim twee uur is. Ja oké, ik moet dan voor een enkeltje wel €2,30 toeslag betalen maar hé dat heb ik er voor over. Ze mogen trouwens best komen controleren of iedereen die toeslag betaald heeft. Daar werd heen én terug namelijk niet op gecontroleerd. Anway,  iets over tien kwam ik dus aan op Amsterdam Centraal.

Ik begon gelijk met shoppen. Ik moet zeggen dat ik me redelijk goed heb in gehouden.

01  02 03  04 05  06

Forever 21 €10,50 – Forever 21 €10,50

Bershka €24,95 – Monki €8,- €2,-

Monki €10,- – Hard Rock Café €22,95

Als eerst ging ik naar de Forever 21. Hier kocht ik twee croptops. Bij de tweede lijkt het net of ze de zijkant los hebben geknipt en daarna weer vast hebben geknoopt, super leuk detail! Verder zag ik niet echt super leuke dingen bij de Forever 21. (Ik koop eigenlijk alleen maar dingen die ik echt super leuk vind of gewoon nodig heb.)

Daarna liep ik de Bershka in. Ik zie daar eigenlijk nooit iets waarvan ik denk: ‘Die is leukk, die moet ik hebben!’ Maar zaterdag had ik dat dus wel. Eigenlijk vind ik bijna alles met van die sliertjes gewoon al leuk en dit vest is een beetje cowboy-achtig wat ik echt leuk vind. Het is namelijk suède. En ja, ik vond het gewoon erg leuk. Toen ik in het pashokje stond, stuurde ik een foto naar mijn moeder waarop ze reageerde: ‘Stoer!’

Tijdens mijn bezoekje aan Amsterdam eind december kocht ik een sjaal bij de Monki (hier). Deze was toen in de sale. Nu was het mutsje wat er bij hoort in de sale dusja die kon ik niet laten liggen natuurlijk! Daarnaast heb ik nog een zwarte simpele croptop gekocht voor onder het suède vestje van de Bershka. Met een zwarte high waisted jeans of zwarte high waisted short, is dit super leuk!

Hard Rock Cafe1

Na dat shoppen, begon ik toch wel honger te krijgen. Ik wist dat er een Hard Rock Café zit in Amsterdam want ik heb daar ooit al eens gegeten. Na wat google-mapsen en vaak de verkeerde kant op lopen, had ik hem weer gevonden. Ik was natuurlijk maar alleen dus toen ik zei dat ik een tafel voor één wilde, keek die man me aan en zei die: ‘Just for yourself?’ Dus uit eindelijk zat ik daar alleen van een Classic Burger met super lekker frietjes en nog lekkerdere mayonaise te genieten.

Hard Rock Cafe2 Hard Rock Cafe3

Ziet er super lekker uit toch? Nou dat was het ook! Als je er nog nooit geweest bent, raad ik je echt aan om dat een keer te doen.

Na dat ik nog even naar de toilet was geweest (en bijna mijn rugzak vergeten was), ging ik nog even naar de Rock Shop. Dat zit aan het Hard Rock Café en daar verkopen ze allemaal t-shirts en andere dingen met Hard Rock Café Amsterdam er op. Vorig jaar april gingen we met school naar Budapest waar we ook in het Hard Rock Café hadden gegeten. Hier heb ik toen het zelfde shirt gekocht maar dan met Hard Rock Café Budapest er op. Helaas hadden ze in Amsterdam dat shirt niet in vrouwen maten dus heb ik hem maar in de mannenmaat gekocht. Nu is die dus lekker oversized, who cares?

Toen ik daar weg was, ben ik met de tram weer terug gegaan naar de Kalverstraat waar ik nog een beetje winkels heb gekeken, maar niks meer heb gekocht. Toen ik weer bij het station kwam, maakte ik deze mooi foto met helder blauwe lucht.

Station Amsterdam

Om half drie had ik de trein weer terug. Uiteindelijk was ik om half vijf weer thuis.

Af en toe is zo’n dagje voor jezelf best wel lekker. Gewoon lekker je eigen gang gaan, lekker op je eigen tempo.

Shop jij wel eens in je eentje? Of doe je misschien iets anders graag alleen?

2 thoughts on “My Life: Amsterdam

  1. Rusha 15 maart 2015 / 21:25

    Ooooh jouw kleding stijl is echt awesome! Ik heb trouwens ook hardrock shirt. Ik wil nog een keer zelf naar Amsterdam. Op zich ga ik al paar keer per jaar met vrienden maar wil ook wel een keer alleen. Om inderdaad op mijn eigen tempo aan te houden. Haha want anders moet iedereen wachten omdat ik nog foto’s wil maken.

    Good vibes,

    Like

    • laraax3 17 maart 2015 / 19:15

      Awhh thanks! En ik ken het dat moment dat jij nog even een foto wil maken en de rest gewoon door loopt. :p

      Like

Laat je horen

