Throwback Thursday: TV-Series van Vroeger

Banner

Terwijl ik dit artikel schrijf, eet ik het laatste stukje van mijn chocolade letter op. Ja, die had ik nog steeds liggen. ;) Anyway, vandaag een Throwback Thursday en dan wel over oude tv-series van vroeger. Tijdens het maken van dit lijstje, kwam ik er achter dat bijna al deze series op Nickelodeon kwamen vroeger. Volgens mij was dat de tv zender die mijn ouders voor mij op zetten ofzo. Maar goed, als je benieuwd bent geworden of gewoon zin hebt om weer even terug te gaan in de tijd, klik dan op verder lezen.

Saved By The Bell

Deze serie heb ik zo vaak gekeken vroeger. Ik had echt een crush op Zack. Ik denk dat iedereen wel eens van deze serie gehoord heeft. Zo niet, shame on you! Ik heb inmiddels bijna alle seizoenen gedownload. Dus ik kijk zo af en toe nog wel eens een aflevering. Wij hadden trouwens vroeger een abonnement op een leesmap en daar zat de Tina ook altijd in. Toen er een keer een poster in zat van Saved By The Bell, heeft mijn vader deze gescand en uitgeprint zodat ik hem toch op mijn kamer kon hangen. Deze show is voor het eerst tussen 1989 en 1993 uitgezonden. Dus wat ik keek waren re-runs. Was me vroeger nooit opgevallen.

Sweet Valley High

Volgens mij kwam dit vroeger altijd na Saved By The Bell. Na het zien van deze serie, wilde ik ook altijd een tweeling zijn zodat ik van plaats kan ruilen. Deze serie is trouwens gebaseerd op boeken met dezelfde titel.

Unfabulous

Ja dit is Emma Roberts. Vroeger vond ik de liedjes altijd zo leuk die ze tussen deed. Ik zag deze serie laatst weer voorbij komen op TeenNick. Natuurlijk heb ik even de aflevering afgekeken, nostalgie!

Drake & Josh

Deze show, geweldig! Ik keek dit echt elke avond. Nu komt het weer op tv maar is het nagesynchroniseerd. Echt verschrikkelijk. Ik werd er altijd wel een beetje moe van dat die ouders Megan nooit betrapte of straf gaven.

Sabrina: The Teenage Witch

Toch denk ik dat dit mijn all time favorite is. Geweldige serie! Ik heb vorig jaar januari alle seizoenen gedownload en allemaal gekeken. Het blijft gewoon zo leuk. Stiekem willen we allemaal kunnen toveren toch?

Lizzie McGuire

Dit zegt genoeg toch?

Degrassi: The Next Generation

Ik weet dat dit nog steeds bezig is maar volgens mij heb ik alleen de drie seizoenen gekeken. Deze serie begon dan ook al in 2001 dus ik vind het een oude tv-serie. Ze zijn inmiddels bij seizoen veertien trouwens. Ik kan ook heel het intro liedje nog mee zingen: ‘Whatever it takes. I know I can make it through.’

As Told By Ginger

Helaas kan ik het intro niet in het Nederlands vinden maar zeg nou zelf, we kunnen allemaal deze tekst mee zingen toch: ‘Sommigen zeggen het gras lijkt veel groener aan de overkant, maar ik ben eens gaan kijken om het gras te vergelijken. Het leek groener, maar dat was het dus niet. Nee, voorlopig weet ik wat ik ga doen. Ik blijf in het midden, want daar is alles groen. Sommigen zeggen het gras lijkt veel groener aan de overkant.’ Ik kwam er later pas achter waarom het nou As Told By Ginger heettee en wat het betekende. Nu is het natuurlijk super logisch. Ginger schreef in een dagboek en zij vertelde zo doende het verhaal.

Rocket Power

Omdat ik geen filmpje kon vinden van alleen het Nederlandse intro, maar gelijk een hele aflevering. Kun je dat gelijk even terug kijken. ;) Dit vond ik vroeger ook geweldig! Ik maakte niet als Reggie mijn eigen tijdschriftjes die, hoe origineel uhm uhm, Lara’s Zine heette. Volgens mij heb ik ze nog ergens in de kast liggen. En natuurlijk was ik eigenlijk gewoon jaloers op alle sporten die ze deden.

All Grown Up

Echt een hele crapy video en alweer kon ik hem niet in het Nederlands vinden. Maar goed, het gaat om het idee. Dit is een spin-off van de serie Rugrats waarin de hoofdrolspeler van All Grown Up nog baby’s waren. Volgens mij heb ik dit niet zo heel veel gekeken omdat ik toen al wat ouder was, maar ik vond het wel leuk om terug te zien wat er van de baby’s geworden was.

Oké, nog eentje dan om het af te leren:

Beugelbekkie

Wie kan dit liedje nou niet mee zingen? Ooit, heel lang geleden, kreeg je DVD’s met en aflevering van een tv-serie bij de, volgens mij was het, Super de Boer. Hier zat ook Beugelbekkie bij en ik heb ze nog steeds ergens. Super leuk om af en toe een terug te kijken.

Oké, nu echt de aller aller laatste.

Totally Spies

Dit heb ik vroeger ook zo vaak gekeken (en ook nagespeeld met mijn broertje. Ik wilde altijd Sam zijn omdat zij de slimste was.). Zoals ik laatst al zei in een artikel, staat dit sinds kort op Netflix en heb ik stiekem al een paar afleveringen gekeken. Heerlijk om terug te kijken. Alleen heb ik het vroeger zo vaak gezien dat ik bijna alle afleveringen nog kan dromen.

Herken jij een van deze series? Wat is jouw favoriet?

4 thoughts on “Throwback Thursday: TV-Series van Vroeger

  1. Rianne 30 januari 2015 / 14:24

    Ohh ik ken ze allemaal :D Mijn favoriet was ook sabrina, ik had vroeger echt een crush op harvey haha!

    Like

Laat je horen

