Op de Plank

Basis

Deze keer in Op de Plank mijn Wreck This Journal. Ik heb hem inmiddels al twee en een half jaar. Daarom wil ik een paar pagina’s met jullie delen.

Voor degene die niet weten wat een Wreck This Journal is, zal ik het even uitleggen. Wreck This Journal is een creatief boek van Keri Smith. Op elke bladzijde staat een opdracht die je moet uitvoeren. Je mag zelf weten hoe jij de opdracht interpreteert. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt.

Dan nu een paar van mijn pagina’s.

1. Maak een bende. Ruim het op.

02

Ik had de strijkkralen eerst los op de pagina geplakt, maar ze begonnen er af te vallen. Dus toen heb ik het zo opgelost.

2. Kleur buiten de lijnen.

03

De opdracht is weg gevallen omdat ik hier overheen gekleurd heb. Toen ik deze pagina ging doen, was ik verslaafd aan de tv-serie Fringe. Dat onder andere gaat over een ander universum. Dusja, ik kon het niet laten om hier iets mee te doen. De zwarte achtergrond is gedaan met pastel krijt. De roze en paarse verf met waterverf en de rest met plakkaat verf.

3. Bedenk deze pagina met witte dingen.

04

Ik vond het te voorspelbaar om hier witte dingen te gaan plakken dus heb ik het zo gedaan.

4. Schenk, mors, druppel, spuug of spetter koffie hier.

05

Omdat ik geen koffie drink, heb ik dit met thee gedaan. Het was echt super warm buiten toen ik deze pagina deed dus mijn moeder keek me een beetje raar aan toen ik thee ging zetten en het vervolgens over mijn boekje ging gooien. Helaas is de kleur van de thee niet goed te zien.

5. Ga hier staan. Veeg je voeten, spring op en neer.

06

Ik had mijn oude schoenen aan getrokken en ging in de achtertuin verf er op smeren en op mijn boekje springen. Wederom keken mijn ouders me een beetje raar aan. Wat ik me wel kan voorstellen want volgens mij zag het er echt debiel uit.

6. Plak hier een foto van jezelf die je niet mooi vindt. Vermink het.

07

Tja, ik moest het wel the Burn Book van Mean Girls doen. Ik kon het gewoon niet laten. Met daarnaast een foto die genomen is in het Hard Rock Café in Londen afgelopen zomer.

7. Gooi iets. Een potlood, een bal die in je de verf hebt gedompeld.

08

Ik zat van de zomer in de tuin met een balletje die ik eerst in de verf had gedompeld tegen mijn boekje aan te gooien. Overal op de stoep verf waar mijn moeder niet zo blij mee was.

8. Scheur uit. Maak een prop.

09

Ik volg een aantal accounts op Instagram die allemaal foto’s van hun Wreck This Journal posten en daar kwam ik dit tegen en dit vond ik wel een goed idee.

9. Neem dit boek mee onder de douche.

10

Helaas werd mijn boekje niet nat tijdens het douchen. Aan de andere kant ook goed want dan blijft die nog een beetje mooi. Al is dat niet de bedoeling van het boekje. Maar goed.

10. Pak het boek op zonder je handen te gebruiken.

11

Volgens mij is dit de laatste pagina die ik gedaan heb voordat school weer begon. Helaas heb ik nu bijna geen tijd om iets aan mijn boekje te doen.

Dat was alweer de laatste. Een van de opdrachten is ook om de kaft te versieren om het zo maar even te noemen. Omdat ik studs echt helemaal geweldig vind, heb ik deze ook op de kaft gemaakt.

01

Ik heb trouwens de Nederlandse editie. Waar ik echt spijt van heb want in het Engels klinkt alles gewoon veel leuker.

Ik heb dit boekje gekocht omdat ik het altijd leuk vind om creatief bezig te zijn. En ook omdat ik best perfectionistisch ben en dus alles graag mooi wil houden. Met dit boek is dat juist niet de bedoeling. Door de opdrachten uit te voeren, vernietig je eigenlijk het boek. Echt iets voor mij dus.

Heb jij een Wreck This Journal en wat vind je ervan?

Laat je horen

