Throwback Thursday

Banner

Deze throwback thursday wil ik terug kijken op de muziek van vijf en tien jaar geleden. Ik had van de week mijn ‘Hitzone – Best Of’ playlist weer eens op gezet. Hier staat ook het jaartal bij en ik schrok een beetje van sommige nummers: ‘Uh, is die al zo oud?’ Het leek me daarom leuk om dit met jullie te delen.

Zoals ik al zei, kwam ik op dit idee toen ik naar mijn ‘Hitzone – Best Of’ playlist aan het luisteren was. Ik heb Hitzone 1 tot en met 71 op een harde schijf staan en van al die Hitzones de leuke nummers in een playlist gegooid. Bizar hoe je sommige nummers nog steeds helemaal kan meezingen ook al heb je ze al een tijdje niet meer gehoord. Maar goed, voor jullie heb ik een Spotify playlist gemaakt met nummer uit 2005 en 2010. Ik zal per jaar vijf nummers voor jullie uitlichten. Maarrrr, nu eerst de playlist. Zet hem lekker op en laat de herinneringen maar komen!

2005:

Raffish – Plaything

Deze meidengroep kwam voort uit het TV-programma ‘Popstars – The Rivals’. Hierin werd een meiden en een jongensband gevormd. Raffish ging in 2006 al uit elkaar. Misschien ken je Eva Simons of Sharon Doorson wel. Zij zaten in deze groep. Anyway, ik vond dit nummer altijd helemaal geweldig. Ik kan me niet echt herinneren dat ik ‘Popstars – The Rivals’ gevolgd heb maar wel dat ik de tv altijd harder zette als dit nummer kwam.

Chipz – 1001 Arabian Nights

Ik was vroeger een die hard Chipz fan. Tijdens een feestje van een vriendin van mij, gingen we naar een dansstudio waar we een dansje aangeleerd kregen op dit nummer. In de videoclip deden ze een bepaalde move op 1001 en ik kon die precies na doen. Ik voelde me toen erg stoer toen ik de enige was die dat precies zo kon als Chipz tijdens dat feestje.

Ali B – Leipe Mocro Flavour

Volgens mij was dit nummer ook met Yes-R en Brace. Geen idee waarom ik dit zo’n leuk nummer vond, ik heb namelijk een hekel aan rap, maar ik kan hem nog steeds mee zingen.

EliZe – Automatic

Een paar vriendinnen van mij zaten op dansles en zij hadden een dansje op dit nummer. Ik zat toen der tijd in groep 8 en er werd dus regelmatig een fuif gegeven als er iemand jarig was, en als dit nummer dan kwam, gingen ze allemaal dat dansje doen.

M.V.P. – Roc Ya Body (Mic Check 1, 2)

Als ik dit nummer hoor moet ik altijd terug denken aan een slaapfeestje in groep 8. We sliepen met heel groep 8 in de achtertuin van iemand allemaal in tentjes. Goede oude tijd.

2010:

Scouting For Girls – This Ain’t A Love Song

Toen dit nummer populair was, ging ik een paar dagen naar Londen en overal zag ik een poster hangen van hun nieuwe album.

Shakira – Gypsy

Ik weet nog dat ik dit nummer voor het eerst tegen kwam toen ik terug kwam van vakantie en achter de computer ging zitten. Iedereen was de koffers nog aan het uit pakken en ik zat op zolder op de computer dit nummer op replay te draaien.

Train – Hey, Soul Sister

Een vriendin die ik al sinds mijn geboorte ken, werd 16 en toen heb ik een DVD gemaakt met allemaal video fragmenten en foto’s met daaronder dit nummer. Ik moet eigenlijk eens kijken of ik dat bestand nog ergens op een harde schijf heb staan. Altijd leuk om een keertje terug te kijken.

Justin Bieber – One Time

Het jaar dat die verschrikkelijke Bieber Fever begon. Ik snap nog steeds niet wat al die jonge meisjes daar nou in zagen. Maar goed, zal wel aan mij liggen.

Di-Rect – Times Are Changing

Volgens mij is dit het eerste nummer met de nieuwe zanger van Di-Rect. Ik hou niet echt van Di-Rect (ik vind die Spike maar een lefgozer) maar dit nummer is best oké.

Het was toch best moeilijk om van elk jaar maar vijf nummer uit te kiezen. Voor al bij 2010 want daar had ik toch wel bij bijna elk nummer een herinnering.

Geniet nog even van de oude muziek en laat een reactie achter met een nummer waar jij een goede herinnering aan hebt.

2 thoughts on “Throwback Thursday

  1. Denise 10 januari 2015 / 14:33

    Wat een leuk artikel! Ik vond die single van Raffish ook geweldig! En automatic van Elize, haha!

    Like

    • laraax3 10 januari 2015 / 14:56

      Dankje! Echt zo raar dat sommige nummers al zo oud zijn. :p

      Like

Laat je horen

