Bakken: Cupcakes

Banner

De eerste week van het nieuwe jaar is voorbij gevlogen. Voor mij was het al meteen een drukke week met werk en school maar ook leuke dingen zoals stappen en op visite gaan bij mijn oma. Voor oud en nieuw had ik cupcakes gemaakt. Hartige cupcakes wel te verstaan. Benieuwd wat er in zat? Klik dan snel verder!

Zoals ik al zei heb ik dus hartige cupcakes gemaakt. Voor Sinterklaas had ik namelijk een kookboek gekregen met zoete en hartige cupcakes. Deze moest ik natuurlijk even uitproberen.

Oud en nieuw vierde ik met vriendinnen. Dit was het derde jaar dat iedereen iets maakte qua eten. Ik koos dus voor de hartige cupcakes. Zoals elk jaar hadden we weer veel te veel en was er dus ook veel over.

De cupcakes die ik koos bevatte pijnboompitten en mozzarella met een topping van pesto-roomkaascrème. Het recept is hier onder te lezen.

recept

Ik moet toegeven dat ze best goed gelukt waren.

cupcakes cupcakes close up

Het maken hiervan duurde wel een tijdje. Doordat wij thuis alleen een combi-magnetron hebben en dus geen echte oven, heb ik een cupcake tray voor zes cupcakes. Een grotere past niet in de combi-magnetron. De cupcakes moesten een half uur in de oven en omdat ik het dus in twee keer moest doen, moest ik in totaal een uur wachten. Wat geen ramp was natuurlijk maar daardoor duurde het wel wat langer dan gepland. De rest was wel super makkelijk!

Hoe heb jij oud en nieuw gevierd?

Laat je horen

