Koken: Lasagne

Banner

Net voor de kerst waren alleen mijn moeder en ik thuis voor het avondeten. En omdat ik inmiddels drie kookboeken in mijn bezitting heb, vond mijn moeder het een goed idee als ik eens iets zou koken. Ik kook namelijk eigenlijk nooit. Meer omdat ik geen tijd heb om uitgebreid te koken dan dat ik het niet leuk vind. Ik pakte een van mijn kookboeken er bij en maakte een keuze.

Mijn keuze viel op de lasagne die in het boek stond. Vroeger maakte mijn moeder die altijd zelf maar tegenwoordig kopen we zo’n pak bij de Jumbo en warmen we die op in de oven. Het leek me daarom leuk om dit zelf eens te maken. Hier volgt het recept:

01Zoals je ziet, is het echt helemaal niet moeilijk. Dit was alles wat ik nodig had:

02Echt niet veel dus. Volgens mij heeft mijn moeder alles bij de Jumbo gehaald trouwens.

Hier het eindresultaat:

04Wat ik wel een beetje miste was wat groente. Dit stond namelijk niet in het recept maar dit kan je zelf natuurlijk toevoegen. Dat ga ik de volgende keer dan ook doen. Ook had ik een te grote ovenschaal gepakt waardoor de lasagne erg plat was. Buiten dat was die echt super lekker! Mijn moeder zei tijdens het eten zo’n drie keer dat het echt veel lekker was dan de verpakking uit de supermarkt. Ik zeg: Geslaagd!

Wat vind jij leuk om zelf te koken?

Laat je horen

